Ο βοηθητικός ρόλος της διατροφής στην αντιμετώπιση του άγχους

H κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος Σ.Κόντη εξηγεί στο metrogreece.gr ποιες τροφές θα σας βοηθήσουν να διώξετε το άγχος

Style // Health //
Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας ,η αβεβαιότητα για το αύριο και οι προσωπικές απογοητεύσεις , καταβάλλουν την ψυχολογία του ανθρώπου και του δημιουργούν έντονο άγχος, μέσα στην προσπάθειά του να τα διαχειριστεί. Η καταπολέμηση του άγχους δεν είναι εύκολη υπόθεση και συνήθως ο άνθρωπος στρέφεται προς στο φαγητό, γιατί αισθάνεται ότι τον ανακουφίζει προσωρινά από τα αρνητικά συναισθήματα.

Το φαγητό όμως , δεν είναι σε θέση να εξαλείψει μια αγχώδη κατάσταση. Ωστόσο, μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να προσφέρει ένα οπλοστάσιο ισχυρών θρεπτικών ουσιών που θωρακίζουν τον οργανισμό σε δύσκολες στιγμές.

Ας δούμε λοιπόν, μερικές τροφές που θεωρούνται ευεργετικά για την καταπολέμηση του άγχους :

Η βρώμη ως σύνθετος υδατάνθρακας , προκαλεί την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία είναι ορμόνη που προάγει την καλή ψυχική διάθεση. Ταυτόχρονα η βρώμη, βοηθά και στην καταπολέμηση του άγχους , λόγω των ηρεμιστικών της ιδιοτήτων.

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνες Ε και Ω-6 ,τα οποία έχουν την ικανότητα να χαλαρώνουν τους μύες, να προλαμβάνουν τις αρρυθμίες και να διευκολύνουν τον ύπνο. Η κατανάλωση 6τμχ ημερησίως, θεωρείται ιδανική ποσότητα.

Τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία είναι γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες στον οργανισμό. Επίσης, ο φλοιός τους τα προστατεύει, οπότε η κατανάλωση τους μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή, αποτελώντας μια «τονωτική ένεση» στον οργανισμό στις δύσκολες στιγμές της καθημερινότητας

Τα λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος) , λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε Ω-3 παίζουν ρόλο στην καταπολέμηση του άγχους.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε μη-αιμικό σίδηρο και σε μαγνήσιο, που αποτελούν την ιδανική επιλογή για την προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος και την αποφυγή εμφάνισης άγχους με τις όσο δυνατόν λιγότερες θερμίδες.

Το λευκό κρέας (φιλέτο κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι) , διεγείρει τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου (L-tryptophane, δρα ευεργετικώς ενεργοποιώντας την L-serotonine) και τονώνει την ψυχική διάθεση.

Τα αποξηραμένα φρούτα, θεωρούνται ιδανική λύση, ως προς την τόνωση του οργανισμού και την ψυχική ευφορία. Προσφέρουν στον μέγιστο βαθμό τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων. Πρέπει να καταναλώνονται στο 1/3 των αντίστοιχων φρέσκων φρούτων.

Κρίνεται αναγκαίο λοιπόν, να κάνετε σωστές διατροφικές επιλογές καθώς μπορούν να σας βοηθήσουν κατά πολύ στην ανακούφιση των συμπτωμάτων από το πρόβλημα του άγχους.


 


News
Με βάση τα στοιχεία αιτήσεων του Α21 του έτους 2014
Eπιβεβεβαιώνουν ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας
Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό της
Οι επιστήμονες απαντούν πώς δημιουργήθηκαν οι προλήψεις
Sports
Εφόσον περάσει το τελικό τεστ ετοιμότητας στην πίστα της Σεπάνγκ
Πέρασε στην 20η θέση των σκόρερ του ΝΒΑ
Mεγάλη νίκη με 1-0 απέναντι στην Θέλτα
Business
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για ένταξη στη νέα ρύθμιση των οφειλών προς το ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ
Λόγω πυρκαγιών, αποψίλωσης και ανάπτυξης
Culture
Σε 384 εκατ. δολάρια ανήλθαν, παγκοσμίως, οι εισπράξεις
Στο Θέατρο Badminton από 17 Απριλίου
Ποιητές, λογοτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί συναντώνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Οι Βήτα Πεις στο Passport, στις 4 και 5 Απριλίου
Style
Με κόκκους καφέ, φτιαγμένο από τα χεράκια σας
Η αγαπημένη συσκευή παραμένει πηγή έμπνευσης
Τρεις διαφορετικές ιδέες για να τα αξιοποιήσετε
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ
Travel
Ένα άγνωστο ινδικό χωριό μέσα στο Grand Canyon!
Ξεκινά σήμερα η εβδομάδα των Παθών
Πώς καθιερώθηκε η συνήθεια αυτή;
Πλήθος επισκεπτών θέλουν να τα γνωρίσουν, παρά τον κόπο που μπορεί να απαιτούν
Η επιχείρηση ενισχύθηκε για τον εκσυγχρονισμό της στο πλαίσιο του Ε.Π. "Ψηφιακή Σύγκλιση" και του ΠΕΠ Αττικής
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαικής Ένωσης