Δημιούργησαν φάντασμα στο εργαστήριο

Επιστήμονες στην Ελβετία

News // Περίεργα //

Τα φαντάσματα και οι αόρατες παρουσίες μυστηριωδών όντων απασχολούσαν πάντα τους ανθρώπους καθώς πολλοί είναιαυτοί πως κατα καιρούς έχουν έρθει σε επαφή με κάποια από αυτά.Επιστήμονες στην Ελβετία έδειξαν με εργαστηριακά πειράματα ότι οι «παρουσίες» που καμία φορά νιώθουμε γύρω μας, πιθανότατα δεν είναι παρά ψευδαισθήσεις που δημιουργεί ο νους, όταν στιγμιαία χάνει την επαφή του στον χώρο με το ίδιο του το σώμα, εξαιτίας υπερβολικής κόπωσης, ασθένειας ή έντονου ψυχολογικού στρες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή νευροεπιστήμης Όλαφ Μπλάνκε της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λοζάνης (EFPL) και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Γενεύης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Current Biology", σύμφωνα με το BBC, το "Science", το "Nature" και το "New Scientist", πειραματίστηκαν με 48 εθελοντές, πετυχαίνοντας -με τη βοήθεια και ενός ρομπότ- να «χειραγωγήσουν» το νευρολογικό σύστημα των συμμετεχόντων και να δημιουργήσουν γύρω τους την ψευδαίσθηση της ύπαρξης τεσσάρων φαντασμάτων, τα οποία μάλιστα άγγιζαν τις πλάτες τους με αόρατα δάχτυλα.

Το πείραμα έδωσε την εντύπωση στους συμμετέχοντες, οι οποίοι ήσαν πλήρως υγιείς σωματικά και νοητικά, ότι αόρατοι άνθρωποι (δύο έως τέσσερις) ήσαν κοντά τους. «Το πείραμά μας προκάλεσε την αίσθηση μιας ξένης παρουσίας στο εργαστήριο για πρώτη φορά. Αυτό δείχνει ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό να προκληθεί υπό φυσιολογικές συνθήκες, απλώς μέσω συγκρουόμενων αισθητηριακών και κινητικών σημάτων, πράγμα που επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται παρά για μια αλλοιωμένη αντίληψη του σώματός μας από τον εγκέφαλό μας», δήλωσε ο Όλαφ Μπλάνκε.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, κανονικά ο άνθρωπος σχηματίζει στο νου του μια ενοποιημένη αντίληψη του εαυτού του μέσα στο χώρο. Όμως, μερικές φορές, π.χ. λόγω ασθένειας -ή στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη βοήθεια του ρομπότ- ο ανθρώπινος νους σχηματίζει μια δεύτερη εικόνα του σώματός του, την οποία δεν αντιλαμβάνεται ως «εγώ», αλλά ως κάποιον τρίτο, μια ξένη «παρουσία». Αυτή η παρουσία, στη συνέχεια, μπορεί να ερμηνευτεί ως άγγελος, δαίμονας, πνεύμα νεκρού ή κάποιο άλλο φάντασμα.

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Twitter

News
Με βάση τα στοιχεία αιτήσεων του Α21 του έτους 2014
Eπιβεβεβαιώνουν ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας
Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό της
Οι επιστήμονες απαντούν πώς δημιουργήθηκαν οι προλήψεις
Sports
Εφόσον περάσει το τελικό τεστ ετοιμότητας στην πίστα της Σεπάνγκ
Πέρασε στην 20η θέση των σκόρερ του ΝΒΑ
Mεγάλη νίκη με 1-0 απέναντι στην Θέλτα
Business
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για ένταξη στη νέα ρύθμιση των οφειλών προς το ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ
Λόγω πυρκαγιών, αποψίλωσης και ανάπτυξης
Culture
Σε 384 εκατ. δολάρια ανήλθαν, παγκοσμίως, οι εισπράξεις
Στο Θέατρο Badminton από 17 Απριλίου
Ποιητές, λογοτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί συναντώνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Οι Βήτα Πεις στο Passport, στις 4 και 5 Απριλίου
Style
Με κόκκους καφέ, φτιαγμένο από τα χεράκια σας
Η αγαπημένη συσκευή παραμένει πηγή έμπνευσης
Τρεις διαφορετικές ιδέες για να τα αξιοποιήσετε
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ
Travel
Ένα άγνωστο ινδικό χωριό μέσα στο Grand Canyon!
Ξεκινά σήμερα η εβδομάδα των Παθών
Πώς καθιερώθηκε η συνήθεια αυτή;
Πλήθος επισκεπτών θέλουν να τα γνωρίσουν, παρά τον κόπο που μπορεί να απαιτούν