Αυτοκίνητα που… επιβλέπουν τους οδηγούς τους

Με σκοπό την αντιμετώπιση της απροσεξιών στην οδήγηση

Business // Tech //
Η παρουσία πολλών αισθητήρων στα αυτοκίνητα είναι πλέον καθεστώς – κάμερες οι οποίες θα παρακολουθούν τα λεγόμενα «τυφλά σημεία», για παράδειγμα – ωστόσο επικεντρώνονται κυρίως στο εξωτερικό περιβάλλον του οχήματος και όχι στο εσωτερικό του.

Μια αυστραλιανή εταιρεία, η Seeing Machines, στρέφει το «βλέμμα» προς τα μέσα, με τεχνολογία η οποία επικεντρώνεται στους ίδιους τους οδηγούς, με σκοπό την αντιμετώπιση της απροσεξιών στην οδήγηση. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του MIT Technology Review, η εταιρεία χρησιμοποιεί κάμερες και λογισμικό για την ανίχνευση των κινήσεων των ματιών και του προσώπου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η ειδοποίηση των οδηγών όταν η προσοχή τους αποσπάται.

Η χρήση της τεχνολογίας αυτής αναμένεται να γίνει πιο κοινή, ειδικά καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο «έξυπνα» και ικανά για αυτοοδήγηση. Μέχρι τώρα η εταιρεία επικεντρώνεται σε οδηγούς βαρέων βιομηχανικών φορτηγών, ωστόσο προσβλέπει και στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, υπογράφοντας συμφωνία με την Takata. Στη CES 2015 στο Λας Βέγκας αυτή την εβδομάδα η εταιρεία επιδεικνύει τους «αισθητήρες προσοχής» της σε μια Jaguar F-Type.

Η τεχνολογία της Seeing Machines χρησιμοποιεί μια μικρή υπέρυθρη κάμερα που δουλεύει με λογισμικό το οποίο «τρέχει» στο ίδιο το αυτοκίνητο και όχι σε κάποιον απομακρυσμένο server για να αξιολογεί το επίπεδο προσοχής του οδηγού. Ειδικότερα, αξιολογεί τη θέση του κεφαλιού, την έκφραση του προσώπου και το ανοιγοκλείσιμο των ματιών. Η κάμερα «πιάνει» 60 frames/ δευτερόλεπτο και το λογισμικό αναλύει τις εικόνες για να «διαπιστώνει» το πόσο προσέχει ο οδηγός.

Σύμφωνα με τον Νικ Λανγκντέιλ- Σμιθ, στέλεχος της εταιρείας, είναι δυνατή η συλλογή πολλών δεδομένων μέσω της παρακολούθησης της κόρης του ματιού ειδικότερα. Το λογισμικό μετρά την περιστροφή του ματιού και αντιλαμβάνεται πού το βλέμμα διασταυρώνεται με τα αντικείμενα γύρω από τον οδηγό. Αυτό επιτρέπει στο πρόγραμμα να «καταλάβει» πόσο χρόνο ο οδηγός περνά κοιτώντας στο ταμπλό, στους καθρέφτες, στον δρόμο και αλλού, το οποίο μπορεί να το βοηθήσει να «κρίνει» εάν ο οδηγός προσέχει την κίνηση στον δρόμο ή αν η προσοχή του έχει αποσπαστεί. Εάν αντιληφθεί κάτι τέτοιο, ειδοποιεί σχετικά. Σε εταιρείες που χρησιμοποιούν ήδη το σύστημα αυτό γίνεται μέσω βόμβου στο κάθισμα, αν και αυτό δεν αναμένεται να μεταφερθεί έτσι στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Twitter   

 


News
Με βάση τα στοιχεία αιτήσεων του Α21 του έτους 2014
Eπιβεβεβαιώνουν ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας
Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό της
Οι επιστήμονες απαντούν πώς δημιουργήθηκαν οι προλήψεις
Sports
Εφόσον περάσει το τελικό τεστ ετοιμότητας στην πίστα της Σεπάνγκ
Πέρασε στην 20η θέση των σκόρερ του ΝΒΑ
Mεγάλη νίκη με 1-0 απέναντι στην Θέλτα
Business
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για ένταξη στη νέα ρύθμιση των οφειλών προς το ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ
Λόγω πυρκαγιών, αποψίλωσης και ανάπτυξης
Culture
Σε 384 εκατ. δολάρια ανήλθαν, παγκοσμίως, οι εισπράξεις
Στο Θέατρο Badminton από 17 Απριλίου
Ποιητές, λογοτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί συναντώνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Οι Βήτα Πεις στο Passport, στις 4 και 5 Απριλίου
Style
Με κόκκους καφέ, φτιαγμένο από τα χεράκια σας
Η αγαπημένη συσκευή παραμένει πηγή έμπνευσης
Τρεις διαφορετικές ιδέες για να τα αξιοποιήσετε
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ
Travel
Ένα άγνωστο ινδικό χωριό μέσα στο Grand Canyon!
Ξεκινά σήμερα η εβδομάδα των Παθών
Πώς καθιερώθηκε η συνήθεια αυτή;
Πλήθος επισκεπτών θέλουν να τα γνωρίσουν, παρά τον κόπο που μπορεί να απαιτούν
Η επιχείρηση ενισχύθηκε για τον εκσυγχρονισμό της στο πλαίσιο του Ε.Π. "Ψηφιακή Σύγκλιση" και του ΠΕΠ Αττικής
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαικής Ένωσης