«Ο ένας πιλότος φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή»

Δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρις Ρομπέν, υπεύθυνος για τις έρευνες

News // Κόσμος //
Ο ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους της Germanwings φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή, δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρις Ρομπέν, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις έρευνες.

Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους το οποίο συνετρίβη στη νότια Γαλλία την Τρίτη το πρωί, ενώ εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Το όνομά του ήταν Αντρέας Λούμπιτς.

Οι επιβάτες φέρονται, σύμφωνα με τα στοιχεία, να είχαν πλήρη συνείδηση της πτώσης, καθώς υπάρχουν καταγεγραμμένες κραυγές τους λίγο πριν τη συντριβή του Airbus.

Τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι τις αισθήσεις του μέχρι το τέλος είχε και ο συγκυβερνήτης, ο οποίος είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους τις τελευταίες στιγμές πριν την πρόσκρουση.

Πρόκειται για Γερμανό πολίτη, ο οποίος διατήρησε μόνος τον έλεγχο του Airbus A320, καθώς ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο και, όταν επέστρεψε, βρήκε την πόρτα κλειδωμένη.

Ο συγκυβερνήτης πάτησε τότε συγκεκριμένο κουμπί χειρισμού, το οποίο οδήγησε το αεροσκάφος στη μοιραία πτώση, σημείωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σε συνέντευξη Τύπου η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.

Ο Λούμπιτς ήταν 28 ετών και, σύμφωνα με τον Γάλλο δικαστικό λειτουργό, δεν είχε «τρομοκρατικό προφίλ».

Η υπόθεση δεν θεωρείται μέχρι στιγμής τρομοκρατικού χαρακτήρα ενέργεια, καθώς δεν υπάρχουν σχετικά στοιχεία, πρόσθεσε ο εισαγγελέας.

Σε ερώτηση εάν μπορεί η πράξη του συγκυβερνήτη να χαρακτηριστεί αυτοκτονία, ο Γάλλος αξιωματούχος δήλωσε ότι «οι άνθρωποι οι οποίοι αυτοκτονούν το κάνουν συνήθως μόνοι τους. Εγώ δεν αποκαλώ αυτό που συνέβη αυτοκτονία».

Ο συγκυβερνήτης πάτησε τότε συγκεκριμένο κουμπί χειρισμού, το οποίο οδήγησε το αεροσκάφος στη μοιραία πτώση, σημείωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σε συνέντευξη Τύπου η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.

Ο Λούμπιτς ήταν 28 ετών και, σύμφωνα με τον Γάλλο δικαστικό λειτουργό, δεν είχε «τρομοκρατικό προφίλ».

Η υπόθεση δεν θεωρείται μέχρι στιγμής τρομοκρατικού χαρακτήρα ενέργεια, καθώς δεν υπάρχουν σχετικά στοιχεία, πρόσθεσε ο εισαγγελέας.

Σε ερώτηση εάν μπορεί η πράξη του συγκυβερνήτη να χαρακτηριστεί αυτοκτονία, ο Γάλλος αξιωματούχος δήλωσε ότι «οι άνθρωποι οι οποίοι αυτοκτονούν το κάνουν συνήθως μόνοι τους. Εγώ δεν αποκαλώ αυτό που συνέβη αυτοκτονία».

Στη διάρκεια των 20 πρώτων λεπτών της πτήσης, ακούει κανείς «μια ευγενική, ακόμη και εύθυμη συνομιλία» ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη. Μετά ο συγκυβερνήτης ακούγεται να απαντάει «λακωνικά» στον κυβερνήτη, αφηγήθηκε ο εισαγγελέας, με βάση τις ηχογραφήσεις.

Ο κυβερνήτης ζητάει στη συνέχεια από τον συγκυβερνήτη να πάρει το πηδάλιο και ακούγεται ο θόρυβος μιας θέσης που τραβιέται προς τα πίσω. Μετά την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης «βρισκόταν μόνος του στο πηδάλιο» μέσα στο πιλοτήριο μέχρι τη στιγμή της συντριβής, διευκρίνισε ο κ. Ρομπέν.

«Αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη», συνέχισε ο εισαγγελέας.

«Δεν είχε κανένα λόγο να εμποδίσει τον κυβερνήτη να επιστρέψει στο πιλοτήριο», επέμεινε ο κ. Ρομπέν, σύμφωνα με τον οποίο «ακούγονται πολλές εκκλήσεις του κυβερνήτη που ζητάει να μπει στο πιλοτήριο, αλλά καμιά απάντηση από την πλευρά του συγκυβερνήτη».

Μόνος μέσα στο πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης «πάτησε το κουμπί που οδήγησε στην απώλεια ύψους για ένα λόγο τον οποίο αγνοούμε πλήρως, αλλά ο οποίος μπορεί να αναλυθεί ως βούληση να καταστρέψει αυτό το αεροπλάνο», διευκρίνισε ο εισαγγελέας.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο συγκυβερνήτης «ήταν ικανός να πιλοτάρει το αεροπλάνο. Εργαζόταν μόνο μερικούς μήνες και είχε μια εκατοστή ώρες σ' αυτό το αεροσκάφος». Εκπρόσωπος της Germanwings έχει επιβεβαιώσει ότι ο κυβερνήτης είχε πάνω από 6.000 ώρες πτήσης, ενώ ο συγκυβερνήτης είχε μόνον 630 ώρες και εργαζόταν στην εταιρεία από το Σεπτέμβριο του 2013.

Ο Γάλλος εισαγγελέας δήλωσε τέλος ότι ο θάνατος των 150 επιβαινόντων της πτήσης, στην πλειονότητά τους Γερμανών και Ισπανών, υπήρξε «ακαριαίος. Δεν ακούμε κραυγές παρά στο τέλος, στα εντελώς τελευταία λεπτά».

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Twitter  

 


News
Με βάση τα στοιχεία αιτήσεων του Α21 του έτους 2014
Eπιβεβεβαιώνουν ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας
Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό της
Οι επιστήμονες απαντούν πώς δημιουργήθηκαν οι προλήψεις
Sports
Εφόσον περάσει το τελικό τεστ ετοιμότητας στην πίστα της Σεπάνγκ
Πέρασε στην 20η θέση των σκόρερ του ΝΒΑ
Mεγάλη νίκη με 1-0 απέναντι στην Θέλτα
Business
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για ένταξη στη νέα ρύθμιση των οφειλών προς το ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ
Λόγω πυρκαγιών, αποψίλωσης και ανάπτυξης
Culture
Σε 384 εκατ. δολάρια ανήλθαν, παγκοσμίως, οι εισπράξεις
Στο Θέατρο Badminton από 17 Απριλίου
Ποιητές, λογοτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί συναντώνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Οι Βήτα Πεις στο Passport, στις 4 και 5 Απριλίου
Style
Με κόκκους καφέ, φτιαγμένο από τα χεράκια σας
Η αγαπημένη συσκευή παραμένει πηγή έμπνευσης
Τρεις διαφορετικές ιδέες για να τα αξιοποιήσετε
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ
Travel
Ένα άγνωστο ινδικό χωριό μέσα στο Grand Canyon!
Ξεκινά σήμερα η εβδομάδα των Παθών
Πώς καθιερώθηκε η συνήθεια αυτή;
Πλήθος επισκεπτών θέλουν να τα γνωρίσουν, παρά τον κόπο που μπορεί να απαιτούν
Η επιχείρηση ενισχύθηκε για τον εκσυγχρονισμό της στο πλαίσιο του Ε.Π. "Ψηφιακή Σύγκλιση" και του ΠΕΠ Αττικής
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαικής Ένωσης